Friday 13 June 2014

免隔夜奇异果草莓酸奶燕麦


免隔夜奇异果草莓酸奶燕麦
(一瓶300毫升瓶罐)
(食谱取自bakingtaitai)

材料:
40克 燕麦(不要买即溶的,选择 regular rolled oats)
**我用桂格即溶燕麦
110克 鲜奶
90克 希腊酸奶 (可以用普通或其他口味的酸奶取代)
**我用草莓酸奶
18克 蜂蜜(约1大汤匙, 如果用已加糖的酸奶,可减少分量)
**我没添加
1.5茶匙 奇异果籽
**我用罂粟籽
奇异果 切丁
杏仁果 适量

*如果你觉得这个配方太厚,比较喜欢水水的质感,可以减少酸奶添加更多的牛奶,根据自己的喜好调整。

Methods方法:
1. Add rolled oats, fresh milk, yogurt, basil or chia seeds and honey to bottle.
1。瓶罐加入燕麦片,鲜奶,酸奶,种子和蜂蜜。
2. Put the lid on the bottle and shake to combine.
2。将盖子盖回瓶,用手摇瓶子直到材料混合。
3. Add the diced fruits in and stir gently until combined.
3。加入切成小块的水果,并轻轻搅拌至混合。
4. Place in the refrigerator overnight and up to 2 days. During the overnight soak, the oats and basil seeds absord the liquid and soften, giving a great texture when you eat it the next morning.
4。放置在冰箱中隔夜或最多两天。隔夜浸泡的燕麦和罗勒种子吸收液体软化,第二天早上吃,质感很棒哦!

**我用即溶燕麦 所以浸泡10-15min即可马上享用。

No comments:

Post a Comment